مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 06:452021-05-27پزشكي

حضور داوطلبان با بیماری زمینه ای در فاز دوم واکسن کووپارس


محقق اصلی واکسن کووپارس با بیان اینکه درفاز دوم تست انسانی این واکسن داوطلبان با بیماریهای زمینه ای کنترل شده حضور دارند، گفت: در صورت نتیجه بخش بودن، - ، دکتر سعید کلانتری محقق اصلی واکسن کووپارس واکسن موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز در حاشیه مراسم آغاز فاز دوم تست انسانی که در بیمارستان حضرت رسول (ص) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: فاز اول این واکسن روی 133 داوطلب تست شد که عوارضی نداشت و همه علائم بیماران عادی بود.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی زایی و اثرگذاری واکسن از جمله مواردی بودند که در این واکسن مورد بررسی قرار گرفت، گفت:طی بررسی ها و تحقیقات این واکسن در دورهای مختلف به این نتیجه رسیدیم که 10 دوز مناسب است.

به گفته وی، در فاز دوم، این واکسن به دو گروه 250نفره تزریق می شود و بر اساس نتایج وارد فاز سوم بالینی خواهیم شد.

کلانتری ادامه داد: در فاز یک داوطلبان سالم و بدون بیماری زمینه ای بودند اما در این فاز داوطلبان با فشارخون کنترل شده و دیابت نیز حضور دارند و رنج سنی نیز در این فاز افزایش پیدا کرده است.

محقق اصلی واکسن کووپارس با بیان اینکه اگر این فاز را به خوبی رد کنیم وارد فاز سوم می شویم، ادامه داد: در فاز سوم بنا داریم بدون محدودیت تست را انجام دهیم و افراد معمولی را وارد تحقیقات کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور داوطلبان با بیماری زمینه ای در فاز دوم واکسن کووپارس

حضور داوطلبان با بیماری زمینه ای در فاز دوم واکسن کووپارس