مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 07:002021-05-27فرهنگي

تاثیر کرونا بر زبان و شیوه ارتباطی


آزمایشگاه پژوهش های زبان شناسی اجتماعی دانشگاه میشیگان با گردآوری گفتارهای ضبط شده ساکنان این ایالت به بررسی تاثیر کووید_19 بر زبان و شیوه ارتباطی پرداخته است.

- آزمایشگاه پژوهش های زبان شناسی اجتماعی دانشگاه میشیگان با گردآوری گفتارهای ضبط شده ساکنان این ایالت به بررسی تاثیر کووید_19 بر زبان و شیوه ارتباطی پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به نقل از خبرنامه دانشگاه میشیگان در این باره نوشته است: آزمایشگاه پژوهش های زبان شناسی اجتماعی دانشگاه میشیگان گفتارهای ضبط شده ساکنان این ایالت را گردآوری کرده تا تغییرات زبان را در مدت بروز این بیماری بررسی کند.

جنگ و فجایع طبیعی همیشه تاثیر عمیقی بر زبان گذاشته است؛ پس، احتمال دارد دنیاگیری ویروس کرونا هم بر کاربرد زبان اثر داشته باشد؛ مثلا، در جنگ جهانی دوم، مردم در پناهگاه ها و جبهه های جنگ یا، به ویژه زنان، در جایگاه نیروهای کار، کنار هم قرار گرفتند و با کسانی هم کلام شدند که قبلاً با آن ها ارتباطی نداشتند.

دو هفته پس از آغاز قرنطینه میشیگان، جمع آوری داده های این طرح آغاز شد.

علاقه مندانی که در وبگاه خاطرات کووید در میشیگان ثبت نام کرده اند، به پرسش هایی از این قبیل پاسخ می دهند: حالا که ماسک می زنید، آیا به جای لبخند، برای بیان احساس ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر زبان و شیوه ارتباطی

تاثیر کرونا بر زبان و شیوه ارتباطی