مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 04:552021-05-28اقتصادي

5 هزار چاه غیرمجاز در بوشهر/ نخلستان های دشتستان آبیاری نوین می شوند


با توجه به خشکسالی و کم آبی ناشی از خشکسالی های اخیر، ساماندهی پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز موجود در این استان از اولویت های شورای حفاظت آب به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند عصر روز گذشته در نشست شورای حفاظت آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین هدر رفت و برداشت بی رویه آب مربوط به چاه های غیر مجاز و بدون پروانه بهره برداری در استان است که صدمه های جبران ناپذیری به سفره های زیرزمینی آب استان وارد کرده است.

  استاندار بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی ناشی از خشکسالی های اخیر، ساماندهی پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز موجود در این استان از اولویت های شورای حفاظت آب به شمار می رود.

وی تاکید کرد: استان بوشهر دارای 16 دشت  است که بخش عمده ای از آنها به وضعیت قرمز رسیده و دیگر امکان برداشت از سفره های آب زیرزمینی را ندارند و برخی هم فاقد ظرفیت لازم برای استفاده است.

گراوند ادامه داد: با استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم که دارای سیستم جمع آوری فاضلاب هستند، می توان از این ظرفیت برای تامین آب شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی این استان استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 هزار چاه غیرمجاز در بوشهر/ نخلستان های دشتستان آبیاری نوین می شوند

5 هزار چاه غیرمجاز در بوشهر/ نخلستان های دشتستان آبیاری نوین می شوند