مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 02:352021-05-31اقتصادي

دلایل پایین بودن سهم مشارکت نیروی کار زنان


عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بر اساس گزارش سال 2020 صندوق بین المللی پول، بدون دخالت زنان در اقتصاد، رشد سریع اقتصاد امکانپذیر نیست.

- زهرا فتوره چی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس گزارش سال 2020 بانک جهانی، اگر در استخدام نیروی کار سهم نیروی کار زنان با مردان مساوی باشد بر اساس تخمین های صورت گرفته اقتصاد آمریکا 5 درصد، اقتصاد ژاپن 7 درصد، اقتصاد مصر 34 و اقتصادهای ایران، عمان، قطر به طور مساوی 30 درصد رشد خواهند نمود که بسیاری از کشورهای در حال توسعه هنوز از نقش میلیارد دلاری ارزش و ثروت آفرینی زنان در اقتصادهایشان غافل هستند و یا اهمیت چندانی نمی دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یک پارادوکس در ارتباط با رشد اقتصادی و رشد جمعیت نیروی کار وجود دارد، تصریح کرد: از لحاظ اقتصادی تاکید بر این است که برای رشد اقتصادی، سهم و نقش زنان در اقتصاد باید افزایش یابد، اما از لحاظ جمعیتی مساله زاد و ولد زیر سوال می رود چرا که بر اساس مطالعات تجربی و داده های جهانی شاهد آن هستیم که کشورهای دارای سهم بالای مشارکت زنان در اقتصاد دارای نرخ باروری و زاد و ولد کاهشی می باشند.

فتوره چی ادامه داد: در واقع، زنان خانه دار و شاغل نه تنها به عنوان نیروی کار تلقی می شوند بلکه با به دنیا آوردن و تعلیم و تربیت صحیح فرزندان خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل پایین بودن سهم مشارکت نیروی کار زنان

دلایل پایین بودن سهم مشارکت نیروی کار زنان