مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 08:302021-06-01دانش

بورس تحصیلی چین برای دانشجویان ایرانی


رییس سازمان امور دانشجویان از آمادگی کشور چین برای تخصیص بورس تحصیلی با کمیت بالا و تسهیلات ارائه ویزا به دانشجویان ایرانی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست تخصصی (مجازی) همکاری های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی ایران و چین روز سه شنبه در وزارت علوم برگزار شد.

مجتبی صدیقی در این نشست درباره زمینه ها و فرصت های همکاری های علمی با کشور چین در حوزه تبادل دانشجو افزود: پتانسیل روز افزون علمی و تحقیقاتی چین، علایق مشترک 2 طرف به توسعه زبان و ادبیات فارسی و چینی، ارتباط مناسب سیاسی 2 کشور، امکانات فراوان تحقیق در حوزه علوم تجربی و افزایش جسارت های علمی و سیاسی چین در مقابل غرب از اعم این فرصت ها محسوب می شود.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به سایر فرصت های همکاری مشترک علمی، گفت: آمادگی طرف چینی برای تخصیص بورس با کمیت بالا، تسهیلات ارائه ویزا، انعقاد احتمالی قراردادهای اقتصادی بزرگ در آینده از دیگر نکات مهم در فرصت های همکاری میان 2 کشور به شمار می رود.

معاون وزیر علوم درباره بخشی از چالش های موجود در این زمینه اظهار داشت: ناهماهنگی بین سیستم آموزشی 2 طرف، مشکلات زبان تحصیل، فقدان سابقه قابل توجه ارتباط علمی بین دانشگاه های 2 طرف، نبود ارتباط 2 طرف اساتید، دشواری وصل دانشجویان دکتری برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس تحصیلی چین برای دانشجویان ایرانی

بورس تحصیلی چین برای دانشجویان ایرانی