مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 07:202021-06-10اقتصادي

سد «کمندان» در کمند وعده ها/ فاجعه غرق شدگی در انتظار 200 خانوار روستایی


حدود 200 خانوار بیش از 16 سال است که به دلیل واقع شدن در مخزن سد کمندان نه تنها متحمل خسارت و مشکلات زیادی شده اند، بلکه با توجه به آبگیری سد ظرف دو ماه آینده طبق وعده مسوولان همچنان بلاتکلیف هستند.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، سد کمندان که سال 83 عملیات اجرایی آن شروع شد با وجود وعده مسوولان اما تاکنون آبگیری نشده است، در این میان اما جابجایی روستا بسیار حائز اهمیت است، زیرا با آبگیری سد روستا را آب فرا می گیرد.

اینکه افتتاح سد کمندان نزدیک به دو دهه به طول انجامید یک طرف قضیه است اما جابجایی روستا نیز مشکل ساز شده است، از زمانی که خبر احداث سد منتشر شد گمانه زنی هایی از سوی کارشناسان مبنی بر اینکه با آبگیری سد روستا متوجه خطر می شود مطرح شد اما بالاخره عملیات اجرایی سد آغاز شد.

اهالی روستا بارها و بارها در خصوص تعیین تکلیف و مکان جدید برای اسکان اعتراض هایی را مطرح کردند و سال های گذشته در مقابل الیگودرز را تامین می کند اما تکلیف 200 خانواری که سالیان سال در این روستا زندگی کرده اند چیست.

با توجه به قرارگرفتن روستای کمندان در مخزن سد جابجایی و تخلیه آن ضروری است، در حالی که متولیان شرکت آب منطقه ی از آمادگی خود برای تملک سخن به میان می آورند اما تا این لحظه اهالی روستا از خود واکنش مناسبی انجام نداده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد «کمندان» در کمند وعده ها/ فاجعه غرق شدگی در انتظار 200 خانوار روستایی

سد «کمندان» در کمند وعده ها/ فاجعه غرق شدگی در انتظار 200 خانوار روستایی