مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 09:552021-06-10اقتصادي

اختصاص450میلیاردتومان برای اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه


معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه ای معادل 450 میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی تونل انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه اختصاص می یابد.

- ، محمدباقر نوبخت ظهر پنجشنبه پس از بازدید مفصل از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در شهرستان پیرانشهر افزود: این تونل با نزدیک به 36 کیلومتر مسافت، مهمترین سازه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه برای جلوگیری از خشک شدن آن است که با همت ویژه دولت در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: ظاهر شدن برخی موانع و مشکلات فیزیکی از جمله آبرفتی شدن مسیر و سختی شرایط کار پروژه را کمی به تأخیر انداخت ولی با این شرایط سخت، عوامل احداث و حفر این تونل توانسته اند بخش اعظم یعنی 520 متر در طول چهار ماه پیش بروند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: بودجه ای معادل 450 میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی این تونل اختصاص می یابد و امیدواریم این طرح طبق قول مسؤولان اجرایی آن، تا پایان تیرماه به اتمام برسد.

نوبخت با بیان اینکه فقط حدود 800 متر از عملیات احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه باقی مانده و عملیات با قدرت درحال اجراست، افزود: پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از ابرپروژه های مهم در این بخش است که 500 تا 600 میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص450میلیاردتومان برای اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

اختصاص450میلیاردتومان برای اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه