مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 03:102021-06-25اقتصادي

باز شدن پای ریزگردها به شمال


مسئولان هشدار می دهند وضعیت خشک سالی در گلستان به مرحله حاد رسیده است و این استان به زودی کانون ریزگرد می شود اما شواهد نشان می دهد هنوز برای سازگاری با این پدیده و بی آبی آماده نیستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، مسئولان می گویند زنگ هشدار خشک سالی در گلستان سال ها قبل به صدا درآمده است و ما به آن کم توجه بوده ایم و حالا باید به سرعت با طبیعت سازگار شویم در غیر این صورت طبیعت خسارت سنگینی به ما وارد می کند.

طبق آمار مسئولان، خشک سالی و بارش کم به اراضی دیم گندم و جو در استان خسارت وارد کرده و درصد قابل توجهی از مزارع غیرقابل برداشت شده است.

همچنین طبق همین آمار شرایط اقلیمی باعث کاهش شدید تولید در سایر محصولات زراعی و باغی استان شده است و اگر خودمان را برای سازگاری با کم آبی مهیا نکنیم خسارت وارده به بخش تولید غیرقابل جبران خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و وارد شدن به مرحله خشک سالی از چند سال پیش در دنیا، کشور و استان آغازشده است، به خبرنگار مهر گفت: همان گونه که در اواخر سال 1397 و اوایل 1398 حدود 26 استان کشور درگیر سیل بودند هم اکنون بسیاری از استان ها با پدیده خشک سالی و بی آبی مواجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز شدن پای ریزگردها به شمال

باز شدن پای ریزگردها به شمال