مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 14:152021-06-26سياسي

آیت الله حیدری تنها شهید غرب کشور در حادثه هفتم تیر


همدان _ شهید حیدری برای مردم نهاوند و ملت ایران نامی آشنا است، اما شاید نسل جوان به خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب با ابعاد شخصیتی و ویژگی های وی آشنا نباشند.

- _ گروه استان ها: شیخ محمد علی حیدری فرزند مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدولی حیدری در سال 1315 در خانواده ای روحانی در شهر قم متولد شد و در دوران کودکی قرآن کریم را نزد پدر خود آموخت و پس از گذراندن مقطع ابتدایی به واسطه تفاوت بینش و نگرشی که در خانواده ایشان نسبت به سیستم آموزشی مرسوم وجود داشت و همچنین به واسطه علایق و زمینه های موجود مذهبی در این خانواده، در سن 12 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و بعد از گذراندن دروس مقدماتی سطح فقه نزد اساتید بزرگ خود به دروس خارج فقه و اصول پرداخت.

علاقه شدید او به درس و بحث و تحقیق و مطالعه به حدی بود که لحظه ای از کتاب و درس و بحث و تفحص غافل نبود و ایشان توانست در سن 30 سالگی به مقام مرجعیت برسد و در این راه از محضر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله اراکی بهره مند شود.

در سال 1352 ایشان به پیشنهاد شهید بهشتی، برای هدایت دانشجویان و مسلمانان هامبورگ به مرکز اسلامی هامبورگ آلمان مأموریت داشت که پس از تماس با پدرش در نهاوند، ایشان مخالفت کردند و شهید نیز از رفتن به آلمان منصرف شد، انگار پدر بزرگوارش می دانست که چند ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله حیدری تنها شهید غرب کشور در حادثه هفتم تیر

آیت الله حیدری تنها شهید غرب کشور در حادثه هفتم تیر