مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 15:552021-06-26اقتصادي

هجوم ملخ ها به مراتع ابر و قطری/ 50 هکتار عرصه سمپاشی شد


رییس اداره منابع طبیعی شاهرود از هجوم ملخ ها به مراتع ابر و قطری حوزه این شهرستان خبر داد و گفت: برای مقابله با این آفت 50 هکتار از عرصه سمپاشی شده است.

- ، ضمن بیان اینکه هجوم ملخ ها به مراتع ابر و قطری شاهرود منجر به نارضایتی مرتع داران شده است، ابراز داشت: گرانی علوفه و خوراک دام عمده ترین مشکلی که مرتع داران در حمله ملخ ها با آن مواجه هستند لذا اقدامات لازم برای مهار این آفت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نبود بارندگی طی یک ماهه اخیر خشکسالی منجر به هجوم ملخ ها در منطقه شده است، افزود: برای جلوگیری از هجوم هر چه بیشتر ملخ ها تلاش شد تا با تهیه سم و نصب دستگاه های پاور جت دار بر روی خودروهای حفاظتی مبارزه شیمیایی با این آفت انجام شود.

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه اقدام به مبارزه شیمیایی چهار روز متوالی به طول انجامید، ابراز داشت: این اقدام به مساحت بیش از 50 هکتار در مراتع آلوده به وجود ملخ اجرا شد تا مجموع این راهکارها بتواند در سرایت و بروز خسارت هر چه بیشتر پیشگیری کند.

کشاورزیان با بیان اینکه مراتع تیغه رعنا، حمام دره، آلو چال و مرزهای مستثنیات و ملی و مزارع و دیگر مراتع ابر و قطری سمپاشی شده است، تصریح کرد: این اقدامات باعث رضایتمندی مرتع داران و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان به بهره برداران این حوزه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم ملخ ها به مراتع ابر و قطری/ 50 هکتار عرصه سمپاشی شد

هجوم ملخ ها به مراتع ابر و قطری/ 50 هکتار عرصه سمپاشی شد