مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 09:252021-06-29سياسي

موضع ایران در قبال تحولات همسایه شرقی؛ افغانستان باید سرزمین صلح و آرامش باشد


جمهوری اسلامی ایران که در سال های گذشته با حمایت های مادی و معنوی و پذیرایی از مهاجران افغانستانی برادری خود را به همسایه شرقی ثابت کرده، این روزها هم با نگرانی تحولات این کشور را دنبال کرده و در راستای برقراری صلح و آرامش در افغانستان تلاش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، این روزها تحولات (اینجا بخوانید)     در یک ماه اخیر نیز شاهد سفر نماینده ویژه (اینجا بخوانید)     در سفری هم که اواخر خرداد ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا به آنتالیای ترکیه داشت، ضمن دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی، با صلاح الدین ربانی وزیر اسبق امور خارجه و همچنین محمد حنیف اتمر همتای افغانستانی دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در دیدار محمد حنیف اتمر ضمن اعلام آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریان های سیاسی داخل این کشور در بازگرداندن امنیت با ثبات به افغانستان تأکید کرد.

    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با عبدالله عبدالله ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان، بر ضرورت برگزاری گفت وگوهای بین الافغانی تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع ایران در قبال تحولات همسایه شرقی؛ افغانستان باید سرزمین صلح و آرامش باشد

موضع ایران در قبال تحولات همسایه شرقی؛ افغانستان باید سرزمین صلح و آرامش باشد