مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 11:302021-06-30پزشكي

سازمان دامپزشکی درباره خطر بیماری تب کنگو هشدار داد


سازمان دامپزشکی کشور نسبت به خطر بروز بیماری تب کریمه کنگو با افزایش گرما و کشتار غیر مجاز دام در منزل با نزدیک شدن به روز عید قربان هشدار داد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تب کریمه کنگو، بیماری مشترک میان انسان و دام است و انتقال این بیماری ویروسی به انسان با خونریزی شدید همراه است و در مواردی منجر به مرگ فرد آلوده می شود.

علیرضا اکبر شاهی با بیان این که با شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها در بدن دام، این بیماری مشاهده می شود، افزود: امسال در استان های گیلان، مازندران و اردبیل سه مورد انسانی از این بیماری دیده شده که خوشبختانه منجر به فوت نشده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز و انتقال این بیماری، مردم از کشتار غیر مجاز دام در منزل خودداری کنند و دام خود را برای ذبح به کشتارگاه های مجاز منتقل کنند.

اکبر شاهی اظهار داشت: در کشتارگاه ها، دامپزشکان حضور دارند و ضمن معاینه دام با تجهیزات و امکانات، لاشه دام 24 ساعت به طور کامل در دمای سردخانه و یخچال نگهداری می شود و ویروس در فرآیند جمود به راحتی از بین می رود.

وی ادامه داد: اگر کشتار غیر مجاز دام انجام شود، خطر انتقال این بیماری ویروسی از طریق ترشحات دام مبتلا و یا طی فرآیند پاکسازی و قطعه کردن گوشت وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان دامپزشکی درباره خطر بیماری تب کنگو هشدار داد

سازمان دامپزشکی درباره خطر بیماری تب کنگو هشدار داد