مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 11:052021-07-03اقتصادي

جلوگیری از خروج 400 میلیون دلار با تجاری سازی محصولات زیستی


معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: تجاری سازی محصولات جدید زیستی برای کشور 400 میلیون دلار کاهش ارزبری به همراه دارد.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری در بازدید از محصولات حوزه امنیت غذایی در نمایشگاه فناوری و نواوری i-hit، با اشاره به اینکه ایران در زمینه زیست فناوری انسانی کشوری صاحب برند است، گفت: ما شرکت های داروسازی بزرگی در ایران داریم و در زمینه زیست فناوری بخش انسانی به خوبی پیشرفت کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه اما در حوزه زیست فناوری دام، طیور و آبزیان و گیاهی هنوز راه های نرفته ای داریم، خاطرنشان کرد: طی 2 سال اخیر اتفاقات خوبی در زمینه تولید محصولات زیستی دامی، طیور و آبزیان در کشور رخ داده که نتیجه فعالیت فناوران و متخصصان داخلی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: تولید این 9 محصول و تجاری سازی آنها در نهایت برای کشور 400 میلیون دلار کاهش ارزبری به همراه دارد؛ به شرطی که شرایط برای ورود این محصولات به بازار را به خوبی فراهم کنیم.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بیشترین ضربه کشور از تحریم ها در صنایعی مشهود است که تعداد شرکت های دانش بنیان آن حوزه در کشور کم است، گفت: ایران با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق می تواند از پس تحریم ها برآید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از خروج 400 میلیون دلار با تجاری سازی محصولات زیستی

جلوگیری از خروج 400 میلیون دلار با تجاری سازی محصولات زیستی