مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 03:352021-07-06سياسي

استاد ارتباطات اجتماعی: روح حاکم بر طرح مجلس محدود کردن فضای مجازی است


روح حاکم بر طرح مجلس (طرح صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی) محدود کردن فضای مجازی است و این محدودیت با دیدگاه ها و خواسته های عامه مردم سازگار نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی ایرنا، طرح صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی در جلسه علنی روز 26 مرداد 1399 مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و از همان زمان واکنش های متعدد و گسترده ای را در پی داشت.

در این طرح که به امضای 170 نماینده مجلس رسیده هیاتی مسئول نظارت بر فضای مجازی شده اند و مقرر شده تمام پیام رسان های داخلی و خارجی فعالیت خود را هماهنگ با قوانین ایران کنند و عملکرد آنها به تایید این هیات برسد.

همچنین هر فردی که برنامه ای بسازد که براساس آن امکان دسترسی به پایگاه های اینترنتی و پیام رسان های غیرقانونی مسدود شده را فراهم کند به حبس یا جزای نقدی محکوم می شود.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی روز نهم تیر در صحن علنی مجلس بررسی می شود، عضو هیات رییسه مجلس اخیرا اعلام کرد بررسی این طرح به هفته های آتی و بعد از تعطیلات تابستانی مجلس (13 تا 23 تیر) موکول شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد ارتباطات اجتماعی: روح حاکم بر طرح مجلس محدود کردن فضای مجازی است

استاد ارتباطات اجتماعی: روح حاکم بر طرح مجلس محدود کردن فضای مجازی است