مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 05:552021-07-06فرهنگي

جشن فرهنگی تیرگان در تربت حیدریه برگزار شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: جشن تیرگان با هدف حفظ و معرفی میراث های معنوی و فرهنگ ایرانی و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن های ادبی فرهنگی شهرستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی گفت: جشن تیرگان از جشن های آیینی و باستانی ایران بوده و این جشنواره در اوایل تیرماه و هم زمان با آغاز فصل تابستان و به عنوان پاسداشت یکی از میراث های ناملموس  کشور برگزار شد و جشن تیرگان جشنی کاملاً شناخته شده و مشهور است و در متن های متعدد باستانی به این جشن اشاره شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: در این جشن و مشارکت فعالان و انجمن های فرهنگی و سازمان های مردم نهاد شهرستان و ادارات فرهنگی شهرستان برگزار شد.

گفتنی است؛ در ایران باستان مانند همه ماه های دیگر وقتی روزی با نام ماه تلاقی پیدا می کند جشن ماهانه برگزار می شده و بر این اساس سیزدهم هر ماه تیشترروز است که وقتی با ماه تیر تلاقی پیدا می کند جشن تیرگان برگزار می شده است.

چند دلیل یا آیین برای برگزاری جشن تیرگان روایت شده است، در بعضی از کتاب ها مثل آثارالباقیه اثر ابوریحان بیرونی آمده است که تیرگان جشن بزرگد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن فرهنگی تیرگان در تربت حیدریه برگزار شد

جشن فرهنگی تیرگان در تربت حیدریه برگزار شد