مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 11:452021-07-06بين الملل

جنبش النهضه تونس تشکیل کابینه ای سیاسی به ریاست المشیشی را خواستار شد


شورای جنبش النهضه تونس در بیانیه رسمی تشکیل یک کابینه سیاسی را با حفظ هشام المشیشی در سمت نخست وزیری برای حل بحران سیاسی و پایان دادن به اختلافات با قیس سعید، - شورای جنبش النهضه تونس در بیانیه رسمی تشکیل یک کابینه سیاسی را با حفظ هشام المشیشی در سمت نخست وزیری برای حل بحران سیاسی و پایان دادن به اختلافات با قیس سعید، رییس جمهوری این کشور خواستار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فتحی العیادی، سخنگوی جنبش النهضه تونس در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره درباره درخواست شورای این جنبش برای تشکیل کابینه ای سیاسی به ریاست المشیشی تاکید کرد: این درخواست در راستای عبور از اشتباهات تیم وزارتی فعلی به ویژه وزارت بهداشت مطرح شد.

العیادی تاکید کرد: تقاضای تشکیل یک کابینه سیاسی به عنوان جایگزین کابینه فعلی، اساسا به نیاز کشور به وحدتی قوی میان نهادها و احزاب مختلف کشور برای عبور از بحران ویرانگر اپیدمی (کرونا) مرتبط است.

پارلمان تونس سپتامبر گذشته با اکثریت آراء به کابینه المشیشی رای اعتماد داد و آن را کابینه مستقل از احزاب توصیف کرد.

در پی مخالفت رییس جمهور تونس با اصلاح در کابینه و خودداری او از دعوت از وزرای جدید برای انجام مراسم تحلیف به دلیل برخی تخلفات در قانون اساسی و اتهامات فساد در پرونده بعضی از این وزرا، بحران سیاسی تونس وخامت یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنبش النهضه تونس تشکیل کابینه ای سیاسی به ریاست المشیشی را خواستار شد

جنبش النهضه تونس تشکیل کابینه ای سیاسی به ریاست المشیشی را خواستار شد