مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 08:552021-07-07اقتصادي

کمبود برق در زمستان هم ادامه دارد


استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کمبود برق در کشور موقتی و فصلی نیست و ادامه خواهد داشت، گفت: در زمستان این مشکل به سبب رساندن سوخت به نیروگاه مضاعف خواهد شد.

- ، سیدعلی آقازاده ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه گذر از پیک برق 1400 با تاکید بر اینکه تا حد امکان باید برق خانگی را حفظ کرد، گفت: قطعی برق سبب شده منابع آبی شهرها و روستاها دچار مشکل شود.

البته به هیچ عنوان راضی به خاموشی صنعت نیستیم، اما در واقع شرایط سخت است.

وی با بیان اینکه پایداری برق خانگی در کاهش فشارهای اجتماعی و قطع آب شرب برخی مناطق شهری و روستایی مؤثر است، عنوان کرد: صنایع سیمان و فولاد استان بر اساس تصمیم ملی باید امروز 90 درصد مصرف خود را کاهش دهند و تنها با 10 درصد بار فعالیت کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کمبود برق در کشور موقتی و فصلی نیست و ادامه خواهد داشت، در زمستان این مشکل به سبب رساندن سوخت به نیروگاه مضاعف خواهد شد، این روند به سبب رشد مصرف برق و عدم افزایش ظرفیت تولید ادامه خواهد داشت.

آقازاده ادامه داد: از تحمیل محدودیت به صنایع ناراحت هستیم، اما باید امروز در مصرف خانگی کاهش قطع را شاهد باشیم ضمن اینکه شرکت آلومینیوم باید مصرف خود را تا چند ساعت آینده از 50 مگاوات به 100 مگاوات کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود برق در زمستان هم ادامه دارد

کمبود برق در زمستان هم ادامه دارد