مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 10:202021-07-07پزشكي

سندرم «گیلن باره» با کسی شوخی ندارد


یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب گفت: سندرم «گیلن باره» به طور معمول به صورت ضعف قرینه و پیشرونده عضلات اندام های تحتانی و سپس فوقانی شروع می شود.

- جی پلاس ، مهران غفاری با اشاره به اینکه سندرم گیلن باره نوعی نوروپاتی محیطی است که باعث آسیب به ریشه های عصبی و اعصاب محیطی می شود، اظهار کرد: گیلن باره به اسم دانشمندانی است که در سال 1916 این سندرم را به جهان معرفی کردند.

مهر نوشت؛ وی تاکید کرد: گیلن باره سندرمی است که طیف گسترده ای از علامت های خفیف تا شدید را شامل می شود، این بیماری در مردان نسبت به زنان 1.

5 برابر شایع تر و معمولاً با افزایش سن بیشتر می شود.

به گفته استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، متوسط بروز سالانه سندرم گیلن باره حدود یک در 100 هزار نفر در سال است و این بیماری از تظاهرات متنوعی تشکیل می شود، گیلن باره دارای سه تیپ شایع و هفت تیپ ناشایع است.

وی با اشاره به نشانه های بروز سندرم گیلن باره افزود: این بیماری التهابی دستگاه عصبی محیطی را درگیر و در عرض چندین ساعت تا چندین روز موجب ضعف عضلات و بی حسی می شود، معمولاً ضعف قرینه عضلات اندام ها اولین و شایع ترین نشانه ابتلاء به این سندرم است.

این فلوشیپ بیماری های ام اس خاطرنشان کرد: به طور معمول این سندرم به صورت قرینه با ضعف و حمله به عضلات اندام های تحتانی شروع و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندرم «گیلن باره» با کسی شوخی ندارد

سندرم «گیلن باره» با کسی شوخی ندارد