مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-08دانش

نقشه شاخص های سلامتی گیاه با تصاویر ماهواره ای تهیه شد/ مدیریت هوشمند زمین


یک شرکت دانش بنیان موفق به تهیه نقشه شاخص های سلامتی گیاه با استفاده از تصاویر ماهواره ای برای بررسی وقایع و دعاوی در پهنه وسیع ایران شد.

- یاسر ابراهیمیان قاجاری رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ارائه نقشه شاخص های سلامتی گیاه با استفاده از تصاویر ماهواره ای که توسط یک شرکت دانش بنیان انجام گرفته است، گفت: استفاده از تصاویر پردازش شده ماهواره ای یکی از روش های به صرفه و سریع برای بررسی وقایع و دعاوی در پهنه وسیع ایران به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یکی از شرکتهای دانش بنیان درصدد بر آمده تا با ارائه نقشه شاخص های سلامتی گیاه با استفاده از تصاویر ماهواره ای، دسترسی به نقشه های پردازش شده ماهواره از پروژه کوپرنیکوس سازمان فضایی اروپا را در دسترس قرار دهد، گفت: با استفاده از این نقشه ها، کنترل روی کشاورزان خصوصاً برای پایش اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، فراهم می آید.

به گفته ابراهیمیان، این شرکت با استفاده از تصاویر ماهواره ای تحلیل با روش های سنجش از دور و هوش مصنوعی، نقشه ها و توصیه هایی را برای کشاورزان ارائه می دهد که می تواند مدیریت و تخصیص بهینه نهاده ها و محل وقوع آسیب ها را در اسرع وقت به بهره بردار اطلاع د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه شاخص های سلامتی گیاه با تصاویر ماهواره ای تهیه شد/ مدیریت هوشمند زمین

نقشه شاخص های سلامتی گیاه با تصاویر ماهواره ای تهیه شد/ مدیریت هوشمند زمین