مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 18:002021-07-15بين الملل

توافق روسیه و آمریکا برای همکاری دوجانبه در حوزه تغییرات اقلیمی


نماینده ویژه رییس جمهور ایالات متحده برای مسائل آب و هوایی و همتای روسی وی به همکاری بر سر طیف متنوعی از موضوعات آب و هوایی از جمله کاهش آلاینده های کربنی و غیرکربنی متعهد شدند.

- به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد جان کری نماینده ویژه دولت این کشور در امور آب و هوایی و روسلان ایدلگریف همتای روسی وی متعهد شدند که بر سر طیفی از موضوعات آب و هوایی از جمله کاهش آلاینده های کربنی و غیرکربنی با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است: آنها همچنین قصد دارند به طور دوجانبه بر سر طیفی از موضوعات آب و هوایی با یکدیگر همکاری کنند.

این موضوعات شامل دیده بانی ماهواره ای کاهش آلاینده ها و حذف گازهای گلخانه ای؛ درختکاری و کشاورزی؛ اقلیم و شمالگان؛ کاهش انتشار گازهای غیر دی اکسید کربن شامل متان؛ همکاریهای ملی و استراتژی های بلند مدت تحت توافقنامه پاریس؛ بهره وری انرژی؛ سرمایه گذاری در حوزه آب و هوایی؛ راه حل هایی بر مبنای طبیعت؛ و اجرای پروژه های آب و هوایی مشترک می شوند .

کری و همتای روسی وی ضمن توافق بر سر رسیدگی فوری به چالش آب و هوایی به اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریس و اهداف آن برای کاهش دمای هوا متعهد شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق روسیه و آمریکا برای همکاری دوجانبه در حوزه تغییرات اقلیمی

توافق روسیه و آمریکا برای همکاری دوجانبه در حوزه تغییرات اقلیمی