مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-19سياسي

آمادگی ترکمنستان برای برگزاری رویدادهای مهم در نیمه سال 2021


ترکمنستان برای رویدادهای مهم در نیمه دوم سال جاری میلادی آماده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربان بردی محمد اف رییس جمهور ترکمنستان در جلسه دولت، توجه ویژه ای به رویدادهای بین المللی برنامه ریزی شده برای نیمه دوم سال جاری و همچنین مراسمی که به مناسبت های مختلف مانند تحولات جدید اقتصادی و صنعتی و جشن ویژه سالگرد استقلال کشور اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به تعدادی از رویدادهای سال جاری گفت: مهمترین رویداد سیاسی سال جاری افتتاح پارلمان دو مجلسی - شورای مردمی و شورای ملی (خلق مصلحتی و مجلس ملی) بود که موضوعات سیاست داخلی و خارجی را در نظر خواهد گرفت.

رییس جمهور ترکمنستان افزود: از دیگر رویدادها نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی و اجلاس روسای جمهور ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه که برای تقویت روابط بین 3 ملت دوست و کشورهای برادر طراحی شده، از مهم رویدادهای بین المللی است.

بردی محمداف همچنین از پانزدهمین مجمع سازمان همکاری اقتصادی و ششمین نشست روسای جمهور کشورهای خزر را که در ترکمنستان برگزار می شود، نام برد.

رییس جمهور  به جشن بی طرفی و بیست و ششمین سالگرد اعلام بی طرفی دائمی دولت ترکمنستان که با حمایت مجمع عمومی سازمان ملل ابداع شده، اشاره کرد و افزود: در این جشن میهمانان افتخاری - روسای تعدادی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ترکمنستان برای برگزاری رویدادهای مهم در نیمه سال 2021

آمادگی ترکمنستان برای برگزاری رویدادهای مهم در نیمه سال 2021