مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 08:552021-07-19اقتصادي

آغاز طرح تابستانه کتاب از 9 مرداد/ سقف خرید 300 هزارتومان شد


همزمان با ایام عید غدیرخم و از تاریخ 9 مردادماه، طرح فصلی و حمایتی از کتابفروشان با عنوان «تابستانه» برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، طرح تابستانه کتاب 1400 قرار است از 9 تا 15 مردادماه به مدت 7 روز در کتابفروشی های عضو طرح برگزار شود.

علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی در گفت وگو با فارس با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به استقبالی که از طرح بهارانه کتاب از سوی مخاطبان انجام شد، رقم اعتبار یارانه بیشتری برای تابستانه تخصیص یافت.

وی با تاکید بر اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار در بهارانه کتاب 1400، دویست هزار تومان بود اما در تابستانه رقم ها و اعتبار افزایش یافته اعلام کرد: تابستانه کتاب 1400 با افزایش 50 درصدی اعتبار یارانه همراه شده از این رو مخاطبان و علاقه مندان به کتاب می توانند تا سقف 300 هزار تومان از این طرح خریداری کنند.

وی افزود: در واقع سقف خرید کتاب هم 50 درصد افزایش یافته تا هم کتابفروشی ها و هم مخاطبان در شرایط کنونی رضایت داشته باشند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394 برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح تابستانه کتاب از 9 مرداد/ سقف خرید 300 هزارتومان شد

آغاز طرح تابستانه کتاب از 9 مرداد/ سقف خرید 300 هزارتومان شد