مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 09:202021-08-04اقتصادي

خطر تعطیلی کارخانه ها با قیمت گذاری سیمان/ افت شدید صادرات سیمان


با افزایش هزینه ها و درآمد ناچیز صنعت سیمان، امکان نوسازی، تعمیر و نگهداری تجهیزات کارخانه ها ممکن نیست و اگر کارخانه های سیمان محصول خود را با قیمت دستوری عرضه کنند، - علیرضا بستانیان مدیرعامل شرکت سیمان فارس در گفت وگو با خبرگزاری فارس، افزود: از اوایل تیرماه امسال، به علت کمبود برق در کشور، دولت تصمیم گرفت تا برق صنایع سیمان و فولاد را قطع کند تا برق سایر مصارف، به ویژه مصارف خانگی تأمین شود اجرای این تصمیم موجب افزایش قیمت سیمان در هفته های اخیر شد.

وی افزود: طبق این تصمیم، فقط 10 درصد از دیماند برق صنعت سیمان، تأمین شد، رقمی که معنای آن توقف کامل تولید در کارخانه های سیمان بود، زیرا حتی برای تولید کلینکر، واحدهای تولیدی نیازمند 60 درصد دیماند برق خود هستند.

به گفته وی، قطع برق صنعت سیمان باعث شد تا تولید بسیاری از کارخانه های سیمان نظیر سیمان آبیک با 185 هزار تن ظرفیت، سیمان ساوه، صوفیان و.

متوقف شود؛ اتفاقی که تولید و عرضه سیمان را به حداقل رساند و افزایش قیمت د ر بازار را رقم زد.

عضو هیئت مدیره شرکت سیمان فارس با اشاره به اینکه همین اتفاق در آذرماه سال گذشته به دلیل قطع گاز صنعت سیمان افتاده بود، ادامه داد: برهمین اساس، کارخانه های سیمان، عمده ذخیره کلینکر خود را مصرف کردند و با توقف دوباره تولید این بار به دلیل قطع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تعطیلی کارخانه ها با قیمت گذاری سیمان/ افت شدید صادرات سیمان

خطر تعطیلی کارخانه ها با قیمت گذاری سیمان/ افت شدید صادرات سیمان