مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 16:552021-08-07اقتصادي

ایران در 42 رشته در مسابقات جهانی مهارت شرکت می کند


رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ایران سال آینده در مسابقات جهانی مهارت در 42 رشته حضوری قدرتمندانه خواهد داشت.

- ، علی اوسط هاشمی عصر شنبه در نشست با مدیران و پرسنل اداره کل فنی و حرفه ای استان اردبیل اظهار کرد: ما نقشه راهی را در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقا مهارت تدوین و تعریف کردیم تا بر اساس آن ضرورت ورود جامعه را به این حوزه به شکل اثرگذار شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در دهه 50 و 60 بیشترین توجه کشور به توسعه نرخ سواد و ارتقا آموزش ها در این حوزه بود که به سوادآموزی بیش از 80 درصد جمعیت کشور و کسب مدرک تحصیلی منجر شد و امروز در یک تحول جدی به توسعه مهارت ها در کشور در سایه تقویت نظام آموزشی مهارتی نیاز مبرم داریم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: هر چند در کشور با مشکلات و تنگناهای تحریم و نادیده گرفته شدن امر تولید و توجه به بازار کار و تعادل عرضه و تقاضا روبه رو هستیم اما تنها گفتمان ملی مورد تاکید ما تقویت مهارت در کشور است که از شرک های سازمان فنی و حرفه ای نیز خواسته ایم در توسعه این امر ما را کمک کنند.

اوسط هاشمی ضرورت خروج کشور را از خلوت مهارتی به سمت توسعه مهارت های با صلاحیت یادآور شد و افزود: ضرورت دارد متناسب با نیاز بازار و تقاضا افزایش مهارت ها و دید کارشناسی در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد تا میز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در 42 رشته در مسابقات جهانی مهارت شرکت می کند

ایران در 42 رشته در مسابقات جهانی مهارت شرکت می کند