مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 11:052021-08-08بين الملل

کرونا امان نمی دهد؛ سویه دلتا پلاس هم آمد


این جهش ها ادامه دار خواهند بود، حتی ممکن است جروف الفبای یونانی برای نامگذاری این جهش ها تمام شود و برای نامگذداری آنها به حروف دیگری متوسل شویم.

- در حالی که هنوز جامعه بشری درگیر مبارزه با سویه دلتا ویروس کروناست و در بسیاری از کشورها موج جدیدی از شیوع این سویه ویروس در حال چرخش است، در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا سویه جدیدی از نوع دلتا پلاس ویروس کرونا کشف شده که دانشمدان احتمال می دهند مسری تر از سویه دلتا باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از آسوشیتدپرس، کارشناسان آمریکایی احتمال می دهند سویه جدید دلتا پلاس که 64 مورد آن در شهر سانفرانسیسکو شناسایی شده از سویه دلتا موسوم به سویه هندی، مسری تر باشد.

ویروس کرونا از زمان همه گیری جهانی در 18 ماه گذشته به طور مداوم در حال جهش های ژنتیکی است و در هر جهش قدرت سرایت و در مواردی بیماری زایی آن در حال افزایش است.

گمان می رود سویه دلتا پلاس راحت از سویه های پیشین در ریه مبتلایان تکثیر می شود؛ اما هنوز درباره مسری تر بودن یا بیماری زایی بیشتر آن اطمینانی وجود ندارد.

دکتر پیتر چین-هونگ متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا در شهر سانفرانسیسکو آمریکا در رابطه با سویه دلتا پلاس گفته: ما معتقدیم این سویه حداقل به اندازه سویه دلتا مسری و بیماری زاست؛ اما از اینکه بدتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا امان نمی دهد؛ سویه دلتا پلاس هم آمد

کرونا امان نمی دهد؛ سویه دلتا پلاس هم آمد