مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 11:202021-08-08اقتصادي

آیا بازار نفت به زندگی با کرونا عادت کرده است؟


پس از چند ماه ابهام، با تداوم محدودیت عرضه تولید اوپک و احیای محدودیتهای کرونایی، تقاضا برای نفت در سال 2021 سرانجام به نظر می رسد ثبات پیدا کرده است و رشد قیمت و تقاضا ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کرونای دلتا ابتدا در هند و انگلیس و سپس در سایر نقاط جهان ظاهر شد.

با گسترش شیوع این نوع به شدت مسری ویروس کرونا در ژوییه، بسیاری از کشورها ناچار شدند دوباره قرنطینه اعلام کرده و محدودیتهایی را برای رفت و آمد وضع کنند.

این امر باعث شد چندین کارشناس بازار پیش بینی کنند تقاضا برای نفت و گاز بار دیگر در مواجهه با محدودیتهای جهانی که سفر و صنعت را متاثر می کند، به شکل غیرقابل اجتنابی کاهش پیدا خواهد کرد.

اما انگلیس همه محدودیتها را اواسط ژوییه تسهیل کرد و چندین کشور همچنین به تسهیل محدودیتهای کرونایی ادامه می دهند بنابراین برخلاف تصور این عده، تقاضا برای نفت از سوی صنعت آسیب شدیدی ندید.

نفت برنت در ژوییه چهارمین رشد ماهانه متوالی را ثبت کرد که تحت تاثیر رشد سریعتر تقاضا از عرضه به مدد پیشرفت نرخ واکسیناسیون و افزایش فعالیتهای کاری و مسافرتی در سراسر جهان روی داد.

با پیشرفت واکسیناسیون در آمریکای شمالی و اروپا، پروازهای بین المللی و سفرهای جاده ای سرانجام اوج گرفته و تقاضا برای فرآورده های نفتی را افزایش داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بازار نفت به زندگی با کرونا عادت کرده است؟

آیا بازار نفت به زندگی با کرونا عادت کرده است؟