مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 15:502021-08-09اقتصادي

آغاز مرحله جدید سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج شاهرود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: مرحله جدید سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج شاهرود با مشارکت شهرداری این شهر آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، حمیدرضا حسنی اظهار کرد: در راستای مرمت و سامان دهی بافت های تاریخی شهرستان شاهرود، عملیات سامان دهی بافت تاریخی شهر کلاته خیج با مشارکت شهرداری کلاته خیج با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود افزود: آجرفرش کوچه ها، بدنه سازی با آجر و اجرای کاه گل ازجمله اقدامات مرمتی در این دوره است.

او بیان کرد: شهر کلاته خیج در زمره بافت های باارزش و دیدنی شهرستان شاهرود است که مرمت آن زمینه حضور گردشگران علاقه مند را فراهم می کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود به فعالیت حدود یک هزار بافنده در شهر کلاته خیج اشاره کرد و گفت: کلاته خیج با وجود قابلیت های متعدد در زمینه صنایع دستی و جاذبه های طبیعی می تواند به یکی از مهم ترین مقاصد سفر استان تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرحله جدید سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج شاهرود

آغاز مرحله جدید سامان دهی بافت تاریخی کلاته خیج شاهرود