مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 20:252021-08-09سياسي

سخنان نماینده ایران در شورای امنیت درباره امنیت دریانوردی


سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درخصوص امنیت دریانوردی گفت: جار و جنجال اسراییل در مورد حادثه کشتی مرسر استریت نمی تواند اذهان را از دیگر فعالیت های بی ثبات کننده و ماجراجویانه رژیم اسراییل در منطقه منحرف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، متن سخنان زهرا ارشادی در نشست شورای امنیت سازمان ملل به شرح زیر است: اینکه طبق اعلام بانک جهانی، بیش از 80 درصد تجارت بین المللی از طریق دریا حمل می شود و این رقم تا سال 2030 دو برابر و تا سال 2050 چهار برابر خواهد شد، به تنهایی اهمیت اقیانوس ها و دریا ها در اقتصاد جهانی و ضرورت تقویت امنیت دریانوردی به عنوان نفع مشترک جهانی را مورد تأکید قرار می دهد.

جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از طولانی ترین سواحل در آبراه های استراتژیکی مانند خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، دارا بودن ظرفیت بالای کشتیرانی و همچنین به عنوان یک کشور مهم تولیدکننده نفت و گاز، دارای نفع چشمگیری در امنیت دریانوردی بوده و اهمیت زیادی برای آن قائل است.

امنیت دریانوردی دارای نقشی حیاتی در تضمین آزادی ناوبری، تسهیل ارتباطات بین المللی، ترویج استفاده مسالمت آمیز از دریا ها و اقیانوس ها و منابع آنها، حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین ترویج پیشرفت اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنان نماینده ایران در شورای امنیت درباره امنیت دریانوردی

سخنان نماینده ایران در شورای امنیت درباره امنیت دریانوردی