مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 08:302021-08-10سياسي

عاشورا یک مکتب جاودانه در تاریخ


یک دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت: حماسه بزرگ عاشورا یک روز در تاریخ نیست، بلکه یک مکتب بوده و آرمان آن احیای سیرت وسنّت پیامبر اکرم(ص) است.

- ایسنا/لرستان یک دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت: حماسه بزرگ عاشورا یک روز در تاریخ نیست، بلکه یک مکتب بوده و آرمان آن احیای سیرت وسنّت پیامبر اکرم(ص) است.

علی فتح اللهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: حادثه کربلا در پرتو فداکاری و از خودگذشتگی امام حسین(ع) باعث شده ستایشگران و شیفتگان روح برجسته ترین صفات را به حق به او بدهند، زیرا کاری که امام حسین(ع) در راه اعتلای ایمان و عقیده کرد در تاریخ بشریت بی نظیر است.

وی عنوان کرد: حماسه بزرگ عاشورا یک روز در تاریخ نیست، بلکه یک مکتب بوده و آرمان آن احیای سیرت و سنّت پیامبر اکرم(ص) است.

فتح اللهی ادامه داد: حکمت ها وحکایات این نیمروز پرماجرا برای اهل فکر چندان پر رمز و راز است که هیچ تحقیق و تحلیلی نتوانسته همه را اقناع کرده و به جستجوها پایان بدهد.

این دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد بیان کرد: این نهضت یک حرکت آگاهانه و از روی عزم راسخ، به خاطر خدا و برای نجات انسان از اسارت ظلم و ستمی که تا حدی شکل اجتماعی به خود گرفته بود انجام شد، لذا مجموعه عوامل اجتماعی ومعنوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشورا یک مکتب جاودانه در تاریخ

عاشورا یک مکتب جاودانه در تاریخ