مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 18:102021-08-10اقتصادي

آمادگی آموزش نیروهای ماهر و متخصص برای صنایع بزرگ را داریم


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمادگی آموزش نیروهای ماهر و متخصص برای صنایع بزرگ را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اوسط هاشمی سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مدرک گرایی عامل مهمی در افزایش نرخ بیکاری است اظهار داشت: باید برای خروج از مدرک گرایی و به نوعی ارزش گذاری در مهارت و تجارب افراد برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: ما در حال حاضر افراد زیادی در کشور داریم که بدون مدرک تحصیلی در حال فعالیت های مهمی هستند که با استفاده از مهارت و تجارب خود نقش خود را در جامعه ایفا می کنند، ما در دانشگاه ها معادل سازی داریم که افراد متخصص در رشته های مختلف می توانند با توجه به شاخص های گفته شده مدرک نیز دریافت کنند.

اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه ارزش گذاری بر حرفه و مهارت افراد است گفت: متاسفانه در سالیان گذشته در کشور نگاه خوبی به هنرستان ها نشد و با نگاه تحقیر آمیز به مهارت موجب فاصله گرفتن و گسست کار از مهارت شد.

وی تصریح کرد: نظام آموزشی نتوانسته به نحو درست استعدادها را شکوفا کند و همین نگاه موجب شد بسیاری از استعدادها از بین بروند.

معاون وزیر تعاون گفت: باید یک بازنگری در جامعه به وجود بیاید و مهارت را اصل بدانیم و از مدرک گرایی فاصله بگیریم و افراد را به سمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی آموزش نیروهای ماهر و متخصص برای صنایع بزرگ را داریم

آمادگی آموزش نیروهای ماهر و متخصص برای صنایع بزرگ را داریم