مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 04:402021-08-19سياسي

پدر علم کویرشناسی ایران چشم از جهان فروبست


پدر علم کویرشناسی ایران و دارنده مدال ملی و نشان دانش پس از سال ها تحقیق و پژوهش در حوزه های جغرافیا و کویر امروز 28 مرداد چشم از جهان فروبست.

- پدر علم کویرشناسی ایران و دارنده مدال ملی و نشان دانش پس از سال ها تحقیق و پژوهش در حوزه های جغرافیا و کویر امروز 28 مرداد چشم از جهان فروبست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پرویز کردوانی متولد 1310، جغرافیدان ایرانی و دارنده مدال ملی و نشان عالی دانش در ایران بود.

او در پنجمین همایش چهره های ماندگار (سال 1384) به عنوان چهره ماندگار در زمینه جغرافیا معرفی شد.

پدرش حسینعلی بلوکباشی از ملاک منطقه بود و فریده گلبو همسر اوست و مجسمه یادبود وی به پاس زحمات بی دریغی که در حوزه محیط زیست داشته، در میدان انقلاب شهر گرمسار نصب شده است.

کردوانی تحصیلات ابتدایی را در دبستان داراب ریکان و دوره متوسطه را تا کلاس 9 در دبیرستان آفتاب گرمسار گذراند و پس از اخذ مدرک دیپلم از دبیرستان رازی تهران (مدرسه فرانسوی ها) برای ادامه تحصیل به آلمان می رود و مراتب تحصیلی اش را تا دکترای رشته عمران کویر طی می کند.

وی در سال 1345 موفق به اخذ مدرک دکتری می شود.

وی پس از بازگشت به ایران به عنوان نخستین عضو هیأت علمی دانشکده تازه تأسیس کشاورزی ارومیه، مشغول به خدمت شد و پس از دو سال تدریس در این دانشکده در سال 1347 شمسی به گروه آموزشی جغرافیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر علم کویرشناسی ایران چشم از جهان فروبست

پدر علم کویرشناسی ایران چشم از جهان فروبست