مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 07:002021-08-21ورزشي

نگاه جنسیتی به ورزش های هوایی یزد جهانی


مسئول کمیته ورزش های هوایی شهرستان یزد با اشاره به کمبود مربی زن در این رشته ورزشی در استان، از رویکرد مرد سالاری در این ورزش استان که مانع پیشرفت بانوان یزدی در آن شده است، - ایسنا/یزد مسئول کمیته ورزش های هوایی شهرستان یزد با اشاره به کمبود مربی زن در این رشته ورزشی در استان، از رویکرد مرد سالاری در این ورزش استان که مانع پیشرفت بانوان یزدی در آن شده است، گلایه کرد.

الهه دهقان در گفت وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: نداشتن آشنایی لازم مسئولان با برخی رشته های ورزشی به خصوص ورزشهای تخصصی هوایی باعث شده با وجود پتانسیل های مناسب کویر یزد برای توسعه این ورزش ها و جذب توریسم در این زمینه، هیچ اندیشه ای نشود.

وی خاطرنشان کرد: یزد دارای سایت های بی نظیر پروازی همچون اردشیر، ساحل نما، بام تفت، ارم، کلوچ یا همان تپه های شنی منحصربفردی حتی در جهان است به نحوی که برخی سایتهای این ورزش ها ساحل گونه و برخی ارتفاعی بیش از 450 متر دارند.

دهقان با بیان این که بیشتر سایت های موجود در استان دارای تپه های شنی هستند که این شرایط بر هر شهری در کشورمان حاکم نیست، اظهار کرد: وجود تپه های شنی امکان آموزش امن را به مبتدیان می دهد که این امر در جذب توریسم و قطب شدن یزد حتی به عنوان منشاء ظهور اساتید برجسته این ورزش در کشور بسیار موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه جنسیتی به ورزش های هوایی یزد جهانی

نگاه جنسیتی به ورزش های هوایی یزد جهانی