مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 06:452021-08-22اقتصادي

2 راهکار ارتقای بهره وری در راه آهن/ ضرورت تعیین الگوی متداول خصوصی سازی در صنعت ریلی


با توجه به محقق نشدن اهداف برنامه در توسعه ریلی و نرسیدن سهم راه آهن به حمل 30 درصد بار و 20 درصد مسافر کشور، کارشناسان ساختار ناقص خصوصی سازی در راه آهن و مشخص نبودن متولی برنامه ریزی کلان حمل و نقل کشور را از عوامل کاهش بهره وری در راه آهن می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمل ونقل یکی از اثرگذارترین  شریان های اقتصادی هر کشور است زیرا حلقه واسط بین تولید و مصرف را برای رونق اقتصاد در جامعه ایجادمی کند.

در این بین حمل و نقل ریلی پیشران اقتصاد اغلب کشورهای توسعه یافته است و به دلیل داشتن مزیت هایی از قبیل مصرف کمتر انرژی، توانایی جا به جایی حجم بالای بار و غیره نسبت به سایر حالت های حمل و نقل کارایی بیشتری دارد، از طرفی قرار گرفتن کشورمان در چهار راه ترانزیتی دنیا، به عنوان محل اتصال چند قاره به یکدیگر، اهمیت حمل و نقل ریلی را برای کشورمان چندین برابر کرده است.

*تحقق فقط یک چهارم اهداف تعیین شده در حمل ریلی کالا باوجود واضح بودن مزیت های اشاره شده، متاسفانه طی سالیان اخیر، عملکرد قابل قبولی را در حمل و نقل ریلی کشور شاهد نبوده ایم و از دید اغلب کارشناسان حوزه حمل و نقل، این عملکرد ضعیف ریشه در ساختار سازمانی مختل و خصوصی سازی ناقص صنعت حمل و نقل ریلی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 راهکار ارتقای بهره وری در راه آهن/ ضرورت تعیین الگوی متداول خصوصی سازی در صنعت ریلی

2 راهکار ارتقای بهره وری در راه آهن/ ضرورت تعیین الگوی متداول خصوصی سازی در صنعت ریلی