مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 00:052021-08-26فرهنگي

مستند کارگردان کاشانی به جشنواره بین المللی آمریکا راه یافت


مستند کوتاه «رنج و رنگ » اثر مستندساز جوان کاشانی به جشنواره بین المللی سانتاندر آمریکا (کلمبیا) راه یافت - محمد سجاد آقاجانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه 3 ماه نگارش فیلم نامه و پیش تولید آن طول کشیده است، اظهار کرد: قالی بافی بانوان کاشانی همیشه برایم جذابیت داشته و همیشه در ذهنم تداعی گر بوده است که این رنگ ها چگونه به وجود می آیند.

این کارگردان کاشانی بابیان اینکه، هنر رنگرزی کم کم به دست فراموشی سپرده شده است، گفت: در کاشان 5 نفر هستند که رنگرزی را انجام می دهند که متأسفانه این هنر در دست فراموشی است و هدفم این بوده که بتوانم یادآور سختی های این هنر باشم.

وی با اشاره به اینکه، هدف من حفظ این هنر و معرفی آن بوده است، افزود: جشنواره سانتاندر کلمبیا از چهارم سپتامبر در پنج بخش آغاز می شود که حضور فیلم رنج و رنگ در بخش مستند کوتاه به عنوان 10 اثر برتر جشنواره انتخاب شده است.

آقاجانی ضمن اشاره به اینکه، مستند کوتاه رنج و رنگ 13 دقیقه است و با مستندسازان کشورهای اسپانیا، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا، مکزیک و شیلی رقابت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: رنج و رنگ به عنوان تنها اثر ایرانی چهارمین جشنواره بین المللی کلمبیا حضور خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند کارگردان کاشانی به جشنواره بین المللی آمریکا راه یافت

مستند کارگردان کاشانی به جشنواره بین المللی آمریکا راه یافت