مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 10:402021-08-28بين الملل

شکست سعودی ها در جنگ سرد با ایران


هفته نامه خبری اکونومیست در گزارشی نوشت که سعودی ها در جنگ سردشان با ایران با شکست مواجه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه خبری العهد، این هفته نامه در بخشی از گزارش خود با عنوان ایران در جنگ سرد با عربستان پیروز شد نوشت: کارشناسان به مدت چند دهه بر روی خاورمیانه متمرکز شدند و جنگ سرد میان ایران و عربستان را بررسی کردند، تاریخ این درگیری ها به انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بازمی گردد؛ زمانی که صدام حسین به بهانه حمایت از عرب ها از سلطه ایران جنگی هشت ساله علیه این کشور به راه انداخت.

در این گزارش آمده است: کشورهای خلیج فارس به ویژه عربستان و کویت بیش از 37 میلیارد دلار به تلاش های جنگی آن مرد(صدام) تقدیم کردند اما این نگاه دوجانبه به جنگ نیابتی دیگر بی فایده است زیرا سعودی ها در این جنگ شکست خوردند.

این مجله در ادامه آورده است: آن ها (سعودی ها) در ساخت چاه عمیق حمایتی در دیگر کشورهای عربی شکست خوردند و به دیپلماسی دسته چک های غیرفعال با سیاستمداران و فرماندهان جنگ قلابی اکتفا کردند این درحالی است که ایران قوی ترین بازیگر بیگانه در لبنان، سوریه و عراق است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در لبنان مثلا زمانی که به سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گوش می کنیم، اومی گوید که دلیل بیشتر مشکلات تحریم های غرب است؛ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست سعودی ها در جنگ سرد با ایران

شکست سعودی ها در جنگ سرد با ایران