مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 09:402021-08-31بين الملل

جدیدترین موضع گیری وزیر خارجه قطر درباره افغانستان


وزیر خارجه قطر به موضع گیری درباره افغانستان پرداخت وگفت: هنوز معلوم نیست نوع حکومت جدید افغانستان و نسبت حضور گروه های دیگر در آن چگونه است.

- به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر گفت که خودداری طالبان از اجازه دادن به حضور امنیتی خارجی در فرودگاه کابل روند تلاش های بین المللی برای فعال ماندن آن را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: قطر می کوشد که به طالبان توضیح دهد که امنیت فرودگاه چیزی بیشتر و فراتر از امن بودن اطراف آن است.

وزیر امور خارجه قطر از طالبان خواست که کمک های خارجی برای فعال ماندن فرودگاه را بپذیرند چون شرکت های هواپیمایی بدون تأمین شرایط و ضوابط مشخص امنیتی حاضر به پرواز به کابل نخواهند بود.

وی افزود: مسئله این نیست که کدام کشور خارجی امنیت فرودگاه کابل را به دست بگیرد بلکه مسئله این است که قطر و ترکیه می کوشند که این فرودگاه با رعایت ضوابط و معیارهای امنیتی فعال بماند.

طالبان باید نشان دهد که توانایی عمل کردن به تعهداتش و تشکیل دولتی فراگیر و وارد شدن به روند مذاکرات با همه طرف های افغانی را دارد.

وزیر خارجه قطر گفت: هنوز معلوم نیست نوع حکومت جدید افغانستان و نسبت حضور گروه های دیگر در آن چگونه است اما طالبان گفته که آماده برداشتن گام هایی است که موجب بازگشت افغانستان به دوره قد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین موضع گیری وزیر خارجه قطر درباره افغانستان

جدیدترین موضع گیری وزیر خارجه قطر درباره افغانستان