مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 03:302021-09-06بين الملل

طالبان: سازمان ملل در نشست کابل برای ارسال کمک قول داد


سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفت، مقام های ارشد این گروه یکشنبه در کابل با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک های بشردوستانه ملاقات کردند و او وعده داد تا کمک به مردم افغانستان ادامه یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که افغانستان با بحران فاجعه بار انسانی ناشی از خشکسالی شدید و اقتصاد متلاشی روبروست، ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان و دیگر مقامات با مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی ملاقات کردند.

سهیل شاهین در پیامی توییتری نوشت: هیات سازمان ملل به ادامه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان وعده داد و گفت او در نشست بعدی کشورهای اهداکننده خواستار کمک بیشتر به افغانستان می شود.

افغانستان یکی از فقیرترین کشورها در جهان است که به دنبال فروپاشی دولت تحت حمایت غرب و پیروزی طالبان در ماه گذشته، به یکباره با پایان میلیاردها دلار کمک خارجی مواجه شد.

سخنگوی طالبان گفت، هیات امارت اسلامی افغانستان با قدردانی از هیات سازمان ملل، به آنها درباره همکاری و تامین امکانات مورد نیاز اطمینان خاطر داد.

انتظار می رود سازمان ملل در تاریخ 13 سپتامبر برای یک کنفرانس کمک بین المللی در ژنو تشکیل جلسه دهد تا به جلوگیری از آنچه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل یک فاجعه انسانی قریب الوقو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: سازمان ملل در نشست کابل برای ارسال کمک قول داد

طالبان: سازمان ملل در نشست کابل برای ارسال کمک قول داد