مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-07بين الملل

پاسخ محکم وزیر خارجه یمن به همتایان آمریکایی و انگلیسی


وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به اظهارات اخیر وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا و جانبداری آشکار آن ها از ائتلاف متجاوز سعودی، واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، امروز (سه شنبه - 7 سپتامبر) از آمریکا و بریتانیا خواست تا در تلاش برای برقراری صلح در یمن نقش مثبت و بی طرفانه ای ایفا کنند.

به نوشته وبگاه البوابه الاخباریه الیمنیه ، وی در پاسخ به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا که خواستار آتش بس فوری از سوی صنعاء شدند، گفت: این سخنان می بایست خطاب به متجاوزان به یمن که همچنان در حال بمباران، محاصره بنادر و فرودگاه های یمن و جلوگیری از ورود کشتی های حامل سوخت و دارو هستند، صورت می گرفت .

هشام شرف افزود: این اظهارات تلاشی است برای بر هم زدن قواعد بازی در مقابل جهانیان، و انداختن توپ به زمین صنعاء به طوری که گویی، صنعاء متجاوز و طرف شروع کننده این جنگ ظالمانه است .

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، مواضع واشنگتن و لندن را در چارچوب نفاق و دورویی بین المللی و سیاسی دانست که هدف از آنراضی نگه داشتن رژیم سعودی برای تداوم خرید اسلحه است.

وی در ادامه بر اهمیت و ضرورت توقف جانبداری آشکار آمریکا و بریتانیا از عربستان سعودی، صادرات اسلحه به این کشور و حمایت های لجستیک از ریاض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ محکم وزیر خارجه یمن به همتایان آمریکایی و انگلیسی

پاسخ محکم وزیر خارجه یمن به همتایان آمریکایی و انگلیسی