مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 06:502021-09-07سياسي

مجازات جایگزین حبس موثرترین راه اصلاح مجرمان است


معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: بهترین تصمیم در خصوص مجرمان استفاده از نهادهای ارفاقی و جایگزین حبس است تا تامین مصالح شاکی خصوصی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، عباس نجفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده حداکثری از تأسیسات و نهادهای ارفاقی جایگزین حبس، یکی از سیاست های کیفری است که طی یک دهه اخیر دستگاه قضایی نسبت به مجرمان و متهمان پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی ممکن است تصور کنند قوه قضاییه به دنبال حبس زدایی و خلوت سازی زندان هاست و به مقوله امنیت جامعه و آسیب های ناشی از بازداشت اشخاص به خصوص نسبت به خانواده آنها توجه نمی کند گفت: دستگاه قضایی علاوه بر حفظ امنیت جامعه به دنبال اصلاح و بازپروری مجرمین است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس را یکی از موثرترین راه های اصلاح مجرمین دانست و افزود: رعایت اصل تناسب بین جرم و مجازات در هنگام صدور حکم در قانون مجازات اسلامی، قوانین آییین دادرسی کیفری و دیگر قوانین مرتبط از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید به اینکه فلسفه ایجاد این نهادهای ارفاقی رعایت اصل تناسب جرم و مجازات است زیرا در یک بزه واحد نسبت به متهمین متعدد نمی شود یک تصمیم واحد گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات جایگزین حبس موثرترین راه اصلاح مجرمان است

مجازات جایگزین حبس موثرترین راه اصلاح مجرمان است