مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 03:252021-09-09اجتماعي

توسعه ورزش قایقرانی با تدریس در مراکز آموزش عالی قم


رییس هیات قایقرانی استان قم از ارائه واحد درسی این رشته ورزشی المپیکی برای نخستین بار در یکی از مراکز آموزش عالی قم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، بیش از دو سال است که یک رشته ورزشی جدید به نام قایقرانی به رشته ها و هیات های ورزشی فعال در استان قم افزوده شده است، هیاتی که استارت شروع کار خود را با حضور یک چهره تحصیل کرده در ورزش قم به نام مجید ولی زد و اکنون مراحل پیشرفت را طی می کند.

در واقع قایقرانی یک ورزش و سرگرمی به شمار می رود که با انواع متفاوتی از قایق در رشته های قایقرانی آب های آرام، کانو پولو، راندن قایق اژدها، راندن قایق بادبانی، قایقرانی اسلالوم در آب های خروشان و رویینگ قابل انجام است و نکته قابل توجه راجع به قایقرانی این است که هیچ رقابتی در این رشته برای مردان و زنان به شکل مختلط برگزار نمی شود.

فواصل رسمی تأیید شده از سوی فدراسیون جهانی قایقرانی در این رشته شامل 200 متر، 500 متر، هزار متر و پنج هزار متر است و رویدادهای فعلی آن در المپیک در 12 ماده، در رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان در 27 ماده و در مسابقات قهرمانی جهان جوانان در 17 ماده به انجام می رسد.

در قم بسیاری از افراد و فعالان عرصه ورزش معتقد بودند که قم ظرفیتی برای فعالیت رشته قایقرانی ندارد اما همانند شروع هر اتفاق جدیدی، یک فرد علاقمند و پیگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه ورزش قایقرانی با تدریس در مراکز آموزش عالی قم

توسعه ورزش قایقرانی با تدریس در مراکز آموزش عالی قم