مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-09اقتصادي

93 درصد سیمان کارخانه ها در بورس کالا عرضه می شود


دبیر انجمن صنعت سیمان با بیان اینکه با عرضه سیمان در بورس کالا، روند سنتی 88 ساله عرضه سیمان تغییر می کند، گفت: در حال حاضر حدود 93 درصد کارخانجات سیمان محصول خود را در بورس ارائه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای مهر، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور در برنامه زنده شبکه خبر گفت: اگر 70 درصد از دیماند و تقاضای برق کارخانه های سیمان امسال تحویل داده می شد، هیچ مشکلی در عرضه سیمان به وجود نمی آمد.

به هر حال در حال حاضر سیمان از طرف تولیدکنندگان و کارخانه ها در بورس کالا عرضه می شود و خریداران آن نیز شرکت های بزرگ، عاملان توزیع و پروژه های عمرانی هستند که توسط کارگزاران بورسی اقدام به خرید سیمان در بورس کالا می کنند.

وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین هفته ای 1.

3 میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه می شود که حدود 1.

2 میلیون تن آن معامله می شود و در واقع روند 88 ساله عرضه سنتی سیمان به روند عرضه از طریق بورس و همچنین سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها تغییر می کند.

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور گفت: تا قبل از دستور وزارت صنعت تنها هشت شرکت عمده تولید سیمان که تولید آنها بالای یک میلیون تن بود، به بورس کالا نیامده بودند که در حال حاضر سه شرکت از آنها در بورس پذیرش گرفته و الان 77 شرکت تولید سیمان خاکستری و سفید در بورس کالا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

93 درصد سیمان کارخانه ها در بورس کالا عرضه می شود

93 درصد سیمان کارخانه ها در بورس کالا عرضه می شود