مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-09پزشكي

ابتلا به کرونا چه تاثیری بر دهان دارد؟


محققان برزیلی اعلام کردند که حس چشایی از دست رفته یا تغییر یافته، خشکی دهان و زخم در بیماران کووید -19 شایع است و این علائم ممکن است مدت زیادی پس از ناپدید شدن دیگر علائم باقی بمانند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان برزیلی اعلام کردند که حس چشایی از دست رفته یا تغییر یافته، خشکی دهان و زخم در بیماران کووید -19 شایع است و این علائم ممکن است مدت زیادی پس از ناپدید شدن دیگر علائم باقی بمانند.

به نقل از یو اس نیوز، طبق بررسی گسترده بیش از 180 مطالعه منتشرشده، تقریبا از هر 10 بیمار مبتلا به کووید چهار بیمار اختلال در طعم یا از دست دادن کامل طعم را تجربه می کنند اما خشکی دهان بیش از این میزان و 43 درصد گزارش شده است.

محققان این مطالعه به بررسی علائم بهداشت دهان و دندان حدود 65 هزار بیمار مبتلا به کووید-19 در سراسر جهان پرداختند و برخی از نتایج قابل پیش بینی و شگفت انگیز را منتشر کردند.

دکتر ادموند هیولت، سخنگوی انجمن دندان پزشکی آمریکا با مرور این یافته ها اظهار کرد: در مورد بیماران مبتلا به کووید-19 به طور خاص، پیام مهم این است که عادات بهداشت دهان و دندان سالم را در طول بیماری حفظ کنند البته اگر قادر به انجام این کار هستند.

خشکی دهان، خطر پوسیدگی دندان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، بنابراین مسواک زدن دوبار در روز با خمیردندان حاوی فلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به کرونا چه تاثیری بر دهان دارد؟

ابتلا به کرونا چه تاثیری بر دهان دارد؟