مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 03:552021-09-11فرهنگي

خط قرمزهایی که تاریخ سینما را سانسور می کند


عباس بهارلو که معتقد است اگر سینمای صامت ایران در نطفه خفه نشده بود، بی شک زبان سینمای ما بیش از امروز گسترش یافته بود، می گوید در حوزه پژوهشِ سینما موضوع هایی هستند که در محدوده خط قرمز قرار دارند و نمی توان از آن ها نوشت، - وگرنه کار دچار ممیزی و سانسور می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در آستانه روز ملی سینما (21 شهریور) با یکی از پژوهشگران و مورخان مطرح سینمای ایران گپ و گفتی داشتیم درباره آنچه در تاریخ سینمای ما در بخش پژوهش، ایراد و اشکال دارد و یا به آن بی توجهی شده است.

عباس بهارلو که سال هاست در عرصه تحقیق و تالیف کتاب های سینمایی مشغل به کار است، در این گفت وگو تاکید دارد که برای به جا ماندن اطلاعاتی درست و دقیق از سینماگران و فیلم ها، باید تسلط کاملی از سوی پرسش کننده نسبت به موضوع وجود داشته باشد تا مثل الان اطلاعات ناقص و سردرگم کننده درباره برخی چهره های قدیمی سینما ثبت نشود.

مشروح این مصاحبه را در ادامه می خوانید: در تاریخ سینمای ایران چه بخش­ ها و موضوع­ هایی هستند که به آن ­ها آن ­طور که باید توجه نشده و مغفول مانده ­اند؟ من چند باری در مقدمه ی کتاب­ ها و گفت ­وگوهایم به تأکید گفته ­ام که سینمای ایران عرصه­ های کارنشده فراوانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط قرمزهایی که تاریخ سینما را سانسور می کند

خط قرمزهایی که تاریخ سینما را سانسور می کند