مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-11اقتصادي

رنج بی آبی در کویر سوزان خراسان جنوبی/ آبرسانی به 375 روستا با تانکر


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 375 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود، گفت: در سال جاری آبرسانی پایدار به 80 روستای خراسان جنوبی در دستور کار است.

- حسین امامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه امسال بحرانی ترین شرایط خشکسالی را در 40 سال اخیر داشتیم، اظهار داشت: در حال حاضر 35 دشت در استان وجود دارد که از این تعداد 9 دشت آزاد، 22 دشت ممنوعه و 8 دشت ممنوعه بحرانی هستند.

وی با بیان اینکه 88 درصد از مصارف آب زیرزمینی جهت کشاورزی، 9 درصد شرب و 3 درصد جهت مصارف صنعت و خدمات استفاده می شوند، افزود: بیش از 73 درصد منابع آبی استان از طریق چاه، 23 درصد قنات و چهار درصد چشمه تأمین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای تمام شهرهای خراسان جنوبی تا افق 1415 با توجه به منابع آب داخلی استان تدابیری انجام شده، بیان داشت: با پیگیری استاندار خراسان جنوبی آرزوی دیرنه خراسان در خصوص انتقال آب از خلیج فارس محقق و عملیات اجرایی این طرح آغاز شده که در بلند مدت توسعه پایدار خراسان جنوبی را تضمین خواهد کرد.

آبرسانی پایدار به 80 روستا در سال جاری امامی از آبرسانی پایدار به 38 روستای استان طی سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: برنامه ریزی کردیم تا اواسط مهرماه 15 روستای خراسان جنوبی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج بی آبی در کویر سوزان خراسان جنوبی/ آبرسانی به 375 روستا با تانکر

رنج بی آبی در کویر سوزان خراسان جنوبی/ آبرسانی به 375 روستا با تانکر