مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 08:202021-09-12بين الملل

چگونه بیماران بستری جزایر جنوبی ایران به صفر رسید؟


محبوبیت جزیره کیش میان گردشگران، هیچ گاه جزیره را خالی از مسافر نکرد و حتی شرایط قرمز کرونایی هم مانع ورود نشد اما با اعمال اقدامات، تعداد بستری های کیش به صفر رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباعث نشد گردشگران از رفتن به این جزیره خودداری کنند، با مجموعه اقداماتی که روزنامه همشهری در گزارشی مفصل به آن پرداخته، از نقاط سفید کشور اعلام شده.

البته به جز کیش، جزایر دیگری هم از مناطق سفید هستند.

اما نکته ای که جزیره کیش را از دیگر جزایر متمایز می کند این است که جزیره کیش با حدود 40 هزار جمعیت در روز جمعه 19 شهریور هیچ بیمار بستری کرونایی نداشت.

از این نکته نباید غافل شد که با اقداماتی که در این جزیره انجام شد، وضعیت به این حد رسیده: شرایط خاص کیش سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان در این باره به همشهری می‎گوید: مهم ترین عاملی که موجب موفقیت کیش در کاهش موارد بستری کرونا شد محدودیت دوهفته ای در جزیره به ویژه کاهش قابل توجه پروازهاست؛ کاری که درباره بندرعباس انجام نشد و جز قرنطینه شش روزه کشوری در بندرعباس هیچ محدودیت ویژه دیگری وجود نداشت.

فاطمه نوروزیان اظهار می کند: از سوی دیگر جمعیت کیش هم بسیار کم است و وقتی گردشگران هم از آن کاسته شود، کنترل بیماری بسیار آسان تر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه بیماران بستری جزایر جنوبی ایران به صفر رسید؟

چگونه بیماران بستری جزایر جنوبی ایران به صفر رسید؟