مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 15:202021-09-12سياسي

تاکید رییسی بر اجرای تعهدات مالی عراق دربرابر ایران


رییس جمهوری با بیان این که تعامل گسترده اقتصادی بین تهران و بغداد به نفع دو ملت و توسعه منطقه است، بر اجرای تعهدات عراق درباره مطالبات مالی ایران تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با بیان اینکه دو ملت ایران و عراق از اشتراکات گسترده و عمیق تاریخی فرهنگی و مذهبی برخوردار هستند اظهار داشت: روابط دو ملت فراتر از سطح جغرافیایی و همسایگی بوده و هیچ عاملی نمی تواند در پیوند ناگسستنی دو ملت خدشه ای ایجاد کند.

رییسی با بیان اینکه ظرفیت همکاری دو کشور خیلی بیشتر از سطح کنونی است، گفت: ظرفیت های همکاری بین دو کشور مورد شناسایی و توافق قرار گرفته و اکنون زمان اجرایی کردن توافقات و تعامل گسترده اقتصادی به سود منافع دو ملت و توسعه منطقه ای است.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، اجرای توافقات موجود بین تهران و بغداد از جمله اتصال خطوط ریلی شلمچه-بصره را مورد تاکید قرار داد و خواستار اجرای تعهدات عراق درخصوص مطالبات مالی ایران شد.

رییسی در ادامه با تاکید بر تداوم همکاری دو کشور در حوزه های راهبردی، به اجلاس بغداد اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از نقش آفرینی منطقه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییسی بر اجرای تعهدات مالی عراق دربرابر ایران

تاکید رییسی بر اجرای تعهدات مالی عراق دربرابر ایران