مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 11:102021-09-14اقتصادي

سناریوهای مختلف برای ایجاد «شرکت ملی ترانزیت اینترنت» بررسی شد


راهکارهای تأسیس « شرکت ملی ترانزیت اینترنت» با هدف ایجاد مسیری از طریق ایران برای اتصال کشورها به اینترنت بین الملل در پژوهشگاه ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و مدل مفهومی آن ارائه شد.

- ، ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه کشور، به شرکت ارتباطات زیرساخت اختیار داده که شرکت دولتی ترانزیت اینترنت ایجاد کند.

طبق این ماده دولت در این شرکت، حداکثر 49 درصد سهام را در اختیار خواهد داشت و 51 درصد آن نیز در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

سال 99 اساسنامه ایجاد شرکت ملی ترانزیت بین الملل در وزارت ارتباطات تدوین و به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به کمیسیون اقتصادی دولت سپرده شد.

هم اکنون پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام پروژه ارائه مدل مفهومی پژوهشی کسب و کار جهت تأسیس شرکت ترانزیت بین الملل خبر داده است.

طبق اعلام پژوهشگاه ICT این پروژه با هدف جهت دهی مناسب فعالیت در حوزه ترانزیت بین الملل داده و بهره برداری از فرصت های موجود در کشور انجام و به پایان رسیده است.

ایران مسیر جذابی برای اتصال کشورها به اینترنت بین الملل علیرضا یاری مجری پروژه مدل کسب و کار شرکت ترانزیت اینترنت با تاکید بر اهمیت بالای تأمین ظرفیت ارتباطی میان کشورها و همچنین اتصال به اینترنت با توجه به رشد تقاضا در دنیا گفت: تا کنون سرمایه گذاری زیادی هم به شکل من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوهای مختلف برای ایجاد «شرکت ملی ترانزیت اینترنت» بررسی شد

سناریوهای مختلف برای ایجاد «شرکت ملی ترانزیت اینترنت» بررسی شد