مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-21بين الملل

آمریکا مسئولان ارشد گواتمالا و السالوادور را در لیست فساد قرار داد


ایالت متحده اعلام کرد که دادستان کل گواتمالا و پنج تن از قضات دادگاه عالی السالوادور را در لیست مقامات غیر دموکراتیک و فاسد قرار داده است که این امر نشان دهنده نا امیدی دولت بایدن از مقامات آمریکای مرکزی است.

- ایالت متحده اعلام کرد که دادستان کل گواتمالا و پنج تن از قضات دادگاه عالی السالوادور را در لیست مقامات "غیر دموکراتیک و فاسد" قرار داده است که این امر نشان دهنده نا امیدی دولت بایدن از مقامات آمریکای مرکزی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود اعلام کرد که کنسوئلو پوراس، دادستان کل گواتمالا در این فهرست قرار دارد که این امر نگرانی های روز افزون آمریکا را درخصوص تلاش برای مقابله با فساد در هر دو کشور نیز افزایش می دهد.

وزارتخانه امور عمومی گواتمالا اتهامات آمریکا را شایعاتی بی اساس تلقی کرد و نیز افزود که این اتهامات توسط رسانه های جعلی و منابع غیر قابل اعتماد پخش شده اند.

آلخاندرو جیاماتی، رییس جهور گواتمالا نیز توییت کرد و نسبت به مسئله عدم اعتماد به روابط بین الملل انتقاد کرد.

پنج تن از قضات مزبور از سوی حزب نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور توسط قانون گذاران تعیین شدند که در پی این جریان، واشنگتن این عمل را مغایر با قوانین اساسی قلمداد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا مسئولان ارشد گواتمالا و السالوادور را در لیست فساد قرار داد

آمریکا مسئولان ارشد گواتمالا و السالوادور را در لیست فساد قرار داد