مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-06سياسي

تروریسم را نباید با مبارزه مردم علیه استعمارگران یکسان تصور کرد


سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: جنبش غیر متعهدها تاکید می کند که تروریسم را نباید با مبارزه مشروع مردم تحت سلطه استعمارگران یا بیگانگان برای تعیین سرنوشت خود یکسان تصور کرد.

- به نقل از صدا و سیما، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، دستور کار تدابیر برای امحاء تروریسم بین المللی را از طرف جنبش غیرمتعهدها قرائت کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: جنبش غیرمتعهدها با تأیید مجدد این نکته که اقدامات تروریستی نقض آشکار قوانین بین المللی، از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر، به ویژه حق حیات است و منجر به عدم برخورداری کامل حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم می شود، این نوع اعمال را به مثابه به خطر انداختن تمامیت ارضی و ثبات دولت ها و همچنین امنیت ملی، منطقه ای و بین المللی می داند که ثبات ملت ها و اساس جوامع را تحت تأثیر قرار داده و پیامدهای نامطلوبی بر روند توسعه اقتصادی و اجتماعی گذاشته است و موجب تخریب زیرساخت های فیزیکی و اقتصادی دولت ها می شود.

وی افزود: جنبش غیر متعهدها تاکید مجدد خود را بر احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی همه کشورها برطبق منشور سازمان ملل متحد اعلام می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تروریسم را نباید با مبارزه مردم علیه استعمارگران یکسان تصور کرد

تروریسم را نباید با مبارزه مردم علیه استعمارگران یکسان تصور کرد