مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 19:052021-10-08اقتصادي

خبر تلفات دام به دلیل واردات سبوس اکراینی بی اساس است


هیچ گزارشی در سیستم رصد و پایش سازمان دامپزشکی کشور مبنی تلفات دام به دلیل مصرف سبوس کپک زده اکراینی ثبت نشده و اخبار منتشر شده درباره این موضوع بی اساس است.

- به نقل از صدا و سیما، صفرعلی ماکنعلی رییس سازمان دامپزشکی گفت: کشورهای جنوب خلیج فارس سالانه حدود 8 میلیون راس دام زنده سبک نیاز دارند و، چون اختلاف قیمت بسیار سنگین بود عده ای دام زنده ایرانی را به روش های مختلف به این کشورها قاچاق می کردند.

با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع پیگیری شد و، چون کشورهای قطر، کویت، عراق و امارات تمایل به واردات دام زنده داشتند و از سوی دیگر کشورهای ترکیه، ارمنستان و گرجستان تمایل به صادرات داشتند بین ایران و این کشورها شیوه نامه چند جانبه ای مبادله شد تا ایران ترانزیت دام از کشورهای مبداء به مقصد را انجام دهد.

ماکنعلی تصریح کرد: هم اکنون در قالب آن شیوه نامه ها، دام زنده از ترکیه، ارمنستان و گرجستان به ایران می آید و از طریق ایران به همه بازارهای هدف می رود و همین موضوع باعث شده همه نیاز دام زنده کشورهای عربی از ایران تامین شود و هیچ ترجیح و تمایلی برای خرید دام زنده قاچاق در کشورهای عربی وجود نداشته باشد چرا که قاچاق دام زنده هزینه و ریسک بالایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر تلفات دام به دلیل واردات سبوس اکراینی بی اساس است

خبر تلفات دام به دلیل واردات سبوس اکراینی بی اساس است